CRM: automatyzacja, zarządzanie, komunikacja SMS - wywiad z twórcami Firmao

Jakie funkcje oferuje oprogramowanie automatyzujące procesy CRM/WMS? Jakie korzyści płyną z jego wykorzystania dla małych i średnich przedsiębiorstw? W jaki sposób Firmao pomaga firmom efektywnie zarządzać klientami i magazynem oraz w jaki sposób wykorzystywane są krótkie wiadomości tekstowe? Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem przeprowadzonym z twórcami tego oprogramowania.


1. Czym jest Firmao?

Firmao, to polskie oprogramowanie automatyzujące procesy CRM / WMS dostępne w chmurze. Jest sprzedawane w Polsce i na rynkach zagranicznych już od 13 lat. Dedykowane dla małych i średnich firm, a dzięki modułowej budowie zapewnia unikalną możliwość szybkiego i łatwego dostosowania do specyficznych potrzeb każdej firmy. Firmao można łatwo zintegrować z ponad 1000 zewnętrznych systemów. Firmao to europejska alternatywa dla amerykańskich systemów takich jak Salesforce, Hubspot, indyjskie Zoho czy rosyjskie Bitrix24. 

Baner

2. Jakie funkcje oferuje Wasze oprogramowanie CRM, które pomaga firmom w efektywnym zarządzaniu klientami?

Nasze oprogramowanie oferuje szeroki wachlarz funkcji, które pomagają w zarządzaniu firmą. Oferujemy program do: obsługi klientów (CRM), magazynu (WMS), fakturowania, ofert i zamówień, projektów i zadań, serwisu i reklamacji. 

Główne funkcje Firmao, to: 

  • Automatyzacja procesów sprzedażowych.
  • Tworzenie i wysyłanie ofert, zamówień i faktur.
  • Integracja z systemami e-commerce.
  • Raporty i analizy biznesowe.
  • Prowadzenie kampanii marketingowych e-mailowych i SMS-owych.
  • Obsługa pełnej gospodarki magazynowej.
  • Możliwość łatwego skonfigurowania, dopasowania systemu do specyficznych potrzeb.
  • Możliwość przechowywania danych na własnym serwerze (on-premise).

W systemie Firmao dostępne są integracje z: pocztą e-mail, kalendarzami Outlook / Google, systemami płatności (Przelewy24), VoIP, SMS, sklepami internetowymi, systemami księgowymi, bankami, drukarką fiskalną, mapami oraz Zapier. Oprócz systemu CRM/WMS oferujemy również wtyczki Livechat i Callback. Wkrótce w naszym systemie pojawi się również moduł automatyzacji Workflow oraz Asystent AI. Wszystkie szczegóły dotyczące dostępnych funkcjonalności znajdują się w cenniku na naszej stronie, zachęcamy do ich sprawdzenia.

Jakie są koszty skorzystania z Waszych usług. Czy Firmao jest dla małych i średnich, czy także dla podmiotów enterprise?

Firmao przeznaczone jest głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jeśli chodzi o licencje, do wyboru mamy cztery rodzaje: Standard za 64 zł, Professional za 90 zł, Enterprise za 168 zł oraz najnowszą licencję Supreme za 259 zł za użytkownika miesięcznie. Wybierając płatność za rok z gór,y możemy uzyskać 23% zniżki. Oferujemy również możliwość wyboru różnych licencji dla poszczególnych pracowników w firmie dopasowanych do potrzeb przedsiębiorstwa.

Na początek zachęcamy do przetestowania systemu Firmao CRM wykorzystując darmowy 14-dniowy okres testowy! 

Czy Wasze narzędzie oferuje możliwość dostosowania się do specyficznych potrzeb konkretnej branży? 

Tak, Firmao CRM oferuje szereg funkcji, które umożliwiają dopasowanie go do specyficznych potrzeb, a dzięki swojej modułowej budowie zapewnia wyjątkową możliwość szybkiego i łatwego dostosowania do potrzeb każdej firmy z konkretnej branży. Firmao oferuje również dedykowane rozwiązania dla różnych branż oraz usługi wdrożeniowe i konsultingowe.

Czy moglibyście podać kilka przykładów- na podstawie waszych klientów, w których SMS-y okazały się skutecznym narzędziem w ich biznesie?

Wielu z naszych klientów korzysta z integracji Firmao CRM z platformą do wysyłki SMSów. Pomaga im to m.in. w szybkim wysyłaniu powiadomień i automatyzacji komunikacji. 

Przykład 1: 

Firma X zajmująca się sprzedażą online zintegrowała platformę SMS z Firmao, co umożliwiło wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do klientów na podstawie ich historii zakupów i preferencji. Dzięki temu klienci mogą otrzymywać SMS-y z informacjami o nowościach i promocjach w tej kategorii. Dodatkowo, kiedy w systemie zostanie wystawiona faktura - automatycznie zostaje wysłany także SMS do klienta z przypomnieniem o jej opłaceniu.

SMS

Przykład 2: 

Firma Y wykorzystała integrację SMS z Firmao CRM do automatycznego wysyłania przypomnień o nadchodzących spotkaniach. Na podstawie specjalnej customizacji, system jest w stanie identyfikować zbliżające się terminy spotkań i automatycznie wysyłać przypomnienia, co znacznie zmniejsza liczbę nieodbytych spotkań.

Jakie są korzyści z integracji SMS-ów z waszym systemem CRM?

  1. Automatyzacja komunikacji: Integracja pozwala na automatyczne wysyłanie wiadomości tekstowych do klientów w odpowiedzi na różne zdarzenia w systemie CRM, takie jak aktualizacje statusu, przypomnienia o płatnościach czy potwierdzenia złożenia zamówienia. 
  2. Personalizacja wiadomości: Dzięki wykorzystaniu danych zgromadzonych w systemie CRM, organizacje mogą dostosowywać treść SMS-ów do konkretnego klienta, jego historii zakupów lub preferencji. 
  3. Śledzenie historii kontaktu z klientem: Każda wysłana lub otrzymana wiadomość tekstowa może być automatycznie zapisywana w historii kontaktów klienta w systemie CRM. 
  4. Wzrost zaangażowania klientów: SMS często mają wyższe wskaźniki otwarć i kliknięć niż e-maile. 
  5. Zwiększenie zasięgu komunikacji: Większość ludzi posiada telefon komórkowy i regularnie korzysta z SMS-ów, także integracja systemów SMS z CRM pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nawet jeśli w danym momencie nie mają oni dostępu do internetu. 
  6. Optymalizacja kosztów marketingowych: SMS jest stosunkowo tanim kanałem komunikacji, zwłaszcza przy wysyłce wiadomości masowych. 

Czy Wasze oprogramowanie CRM oferuje analizę danych oraz raportowanie, aby pomóc firmom w lepszym zrozumieniu swoich klientów i lepszym podejmowaniu decyzji biznesowych?

Tak, Firmao CRM oferuje rozbudowane funkcje analizy danych i raportowania, które pomagają firmom w lepszym zrozumieniu swoich klientów i podejmowaniu trafniejszych decyzji biznesowych, w tym m. in.:

  • Gromadzenie i analiza danych o klientach, takich jak dane kontaktowe, historia zakupów, preferencje
  • Dzielenie i segmentacja klientów o podobnych cechach/ preferencjach
  • Monitorowanie konwersji na różnych etapach procesu sprzedaży

Firmao jest na tyle elastycznym narzędziem, że pozwala na tworzenie własnych raportów i analiz, które mogą być również automatycznie wysyłane. 

Czy waszym zdaniem można prowadzić dzisiaj biznes online bez korzystania z takich narzędzi jak CRM? 

Prowadzenie biznesu online bez korzystania z narzędzi takich jak systemy CRM jest możliwe, jednak wiąże się z pewnymi trudnościami. W miarę wzrostu firmy, ręczne zarządzanie danymi klientów i komunikacja mogą stać się nieefektywne i czasochłonne. Systemy CRM są zaprojektowane, by ułatwić prowadzenie działalności. Bez systemu CRM, trudniej jest integrować i analizować dane z różnych kanałów komunikacji (np. e-mail, media społecznościowe, strona internetowa) oraz zarządzać informacjami dotyczącymi dużej grupy klientów. Gdy korzystamy z systemu CRM, wszystkie dane znajdują się w jednym miejscu i zarządzanie firmą staje się o wiele prostsze. 

Ile czasu trwa wdrożenie systemu?

Czas wdrożenia zależy w dużej mierze od specyfiki oraz potrzeb danej firmy. Rozpoczynając pracę z systemem Firmao klienci mogą skorzystać z darmowej prezentacji systemu ze specjalistą, podczas której jest on w stanie poznać lepiej wymagania i na ich podstawie dostosować system. Jeśli nie są potrzebne dodatkowe modyfikacje, wdrożenie przeważnie nie zajmuje więcej niż dwa tygodnie.

Czy istnieją integracje z innymi kanałami komunikacji, które mogą być wykorzystane razem z wiadomościami SMS w Waszym systemie?

Tak. Posiadamy integrację z kanałami komunikacji, takimi jak na przykład platformy do obsługi e-maili czy VoIPy. Dodatkowo system można połączyć z narzędziami e-commerce, systemami do płatności, czy kalendarzami. Integracja z Zapierem może również okazać się pomocna w tym aspekcie - nasz system dzięki temu narzędziu integruje się z dodatkowymi 5000 aplikacji. 

Jakie są Wasze największe wyzwania na przyszłość? 

W związku z tym, że jesteśmy już liderami na rynku polskim, od dłuższego czasu wychodzimy na rynki zagraniczne, odnotowując przy tym duże sukcesy. Jest to duże przedsięwzięcie i zdecydowanie nasze wyzwanie na czas obecny oraz przyszłość. Stale też udoskonalamy nasz system, pozyskujemy nowe integracje oraz wprowadzamy nowe funkcjonalności do systemu. Naszym najnowszym wdrożeniem jest wkrótce dostępny Asystent AI usprawniający i automatyzujący działania.
 

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.